nieuws en inspiratie

Al eens gedacht aan een animatie?

Inzet van beeld is hot in het marketing- en communicatievak (87% van online marketeers zetten videocontent in; volgens Wordstream). We produceren ontzettend veel met z’n allen. De schattingen lopen uiteen; een persoon zou gemiddeld 247 tot ruim 3000 advertenties per dag zien. Om jouw product of dienst te kunnen verkopen, is het daarom extra belangrijk op te vallen binnen al dat reclamegeweld. Wanneer we dat combineren met het feit dat we visueel ingesteld zijn en daardoor een boodschap in beelden beter onthouden dan een boodschap die je moet lezen, is het misschien een goed moment om na te denken over het inzetten van een animatie.

Een animatie maakt gebruik van beeld en tekst. Een aantrekkelijke combinatie om je boodschap zo helder mogelijk over te brengen. Of je nu kiest voor film of een animatie; je hebt 10 seconden om publiek te boeien en te binden. Zorg er voor dat je de eerste 10 seconden dus goed benut. Schets problemen, uitdagingen of situaties waar de kijker zich in kan herkennen en dus geboeid blijft kijken om te zien welke oplossing jij biedt. Zorg ervoor dat je je boodschap goed scherp formuleert. Denk hierbij niet alleen aan de informatie die jij over wilt brengen, maar vooral ook aan de informatie die de kijker interesseert. Maak een animatie die de kijker ook écht wil zien.

Omdat we een fractie van alle informatie maar kunnen onthouden, is het raadzaam je animatie niet te lang te maken. Ben attractief, kort en krachtig om de kans dat je publiek de volledige animatie uitkijkt zo groot mogelijk te maken.

En bedenk je dat jouw publiek keuzes maakt op basis van emoties. Voorkom dat je een animatie maakt met alleen maar feiten en cijfers en dat sfeer en gevoel ontbreekt.

Kortom; inspireer, gebruik humor en prikkel.

Enthousiast over animatie? Stuur een mail en wij denken graag met je mee hoe we animatie aan jouw huidige middelenmix kunnen toevoegen.

Nelien
Al eens gedacht aan een animatie?
“ inspireer, gebruik humor en prikkel ”
Meer weten?
De Merkenbouwers besteedt veel aandacht aan het inventariseren van uw wensen, doelstellingen en verwachtingen. Ons team biedt een luisterend en kritisch oor. Op basis daarvan kunnen we uw organisatie ondersteunen en helpen om de kernwaarden en kenmerken zichtbaar te maken voor uw doelgroep.

U bent natuurlijk altijd van harte welkom bij ons op kantoor voor een kennismaking.
Gerelateerd aan dit artikel
Geen gerelateerd artikel gevonden...

Afspraak maken

Vughterweg 1, 5211CH `s-Hertogenbosch
info@demerkenbouwers.nl
073 62 777 30