PT

Strategie
De naam ‘PT Finance’ dekte de lading niet meer, de dienstverlening van PT Finance had de grenzen van het vakgebied Finance al lang overschreden. En daar wilde PT Finance iets mee, maar wat was nog de vraag. Na een aantal koppen koffie samen hebben we besloten om te beginnen bij de basis: een nieuwe positionering gevolgd door eventueel een nieuwe naam.
 
Na zowel interne brainstormsessies met partners en medewerkers als telefonische interviews met klanten, mocht het resultaat er zijn: een uitgewerkt positioneringsdocumenten met een visie, missie, kernwaarden en beloftes die écht bij de organisatie van nu en de toekomst aansluit.
 
De naam? Vanwege verschillende strategische redenen hebben we voor ‘PT’ gekozen. Met als propositie: Uw partner in transformatie. En de pay-off: Méér dan finance. 
 
Logo, huisstijl en beeldtaal
Nadat de strategie is bepaald, mogen bij ons de creatieven los! Samen lopen we het positioneringsdocument door en brainstormen we over de mogelijkheden met als resultaat vier verschillende concept voorstellen voor een nieuw logo en nieuwe huisstijl. Uiteindelijk is er een keus gemaakt en gaan we alles finetunen: logo, fontsen, stijlelementen, visitekaartjes, briefpapier en uiteraard de website.
Om PT compleet te maken, zijn we ook opzoek gegaan naar een specifieke beeldtaal. In deze beeldtaal komt het nieuwe PT duidelijk naar voren: Schoenen maken de man/vrouw en behoren tot de basis van je outfit. Ze brengen je in beweging, een stapje extra doen waar anderen starten, voorop willen lopen, net zoals PT. Door gebruik te maken van meerdere schoenen, sokken en veters maakt deze beeldstijl PT uniek, opvallend, creatief en orthodox.

Communicatieplan
Na de nieuwe naam, merkstrategie, huisstijl én communicatieboodschap is het tijd om de verschillende elementen te integreren in een helder communicatieplan. Zo maken we een start met niet alleen de introductie van PT, maak ook met de branding van het merk PT.

Het communicatieplan bestaat uit onder andere, de bepaalde doelgroepen, de doelstellingen, de communicatiemiddelen en we sluiten af met een duidelijke en haalbare planning.
 
 
 
 
Meer weten?
De Merkenbouwers besteedt veel aandacht aan het inventariseren van uw wensen, doelstellingen en verwachtingen. Ons team biedt een luisterend en kritisch oor. Op basis daarvan kunnen we uw organisatie ondersteunen en helpen om de kernwaarden en kenmerken zichtbaar te maken voor uw doelgroep.

U bent natuurlijk altijd van harte welkom bij ons op kantoor voor een kennismaking.

Afspraak maken

Vughterweg 1, 5211CH `s-Hertogenbosch
info@demerkenbouwers.nl
073 62 777 30