nieuws en inspiratie
Hoe onderscheidend ben jij?
In het eerste inspiratie artikel op onze website geven we je vijf tips om je merkwaarden te achterhalen. Geen simpele klus, wel een hele belangrijke. Een belangrijk onderdeel bij het vaststellen van je merkwaarden is het onderscheidend vermogen; wat doe jij anders dan anderen en wat maakt jou dus uniek. Ook geen makkelijke vraag. We helpen je daarom graag weer een stap verder.
Je kunt je op veel verschillende manieren onderscheiden. Uniek zijn betekent dat je opzoek moet gaan naar iets wat jou anders maakt dan anderen. Dit kan op bedrijf-, merk- of productniveau. Wat je ook kiest, het belangrijkste hierbij is dat het een relevant en geloofwaardig is voor je klant. Je moet jouw unieke element kunnen onderbouwen en bewijzen. Bijvoorbeeld door contentmarketing; waarin je op consistente wijze in alle mogelijke communicatie jouw onderscheidend vermogen naar voren laat komen.
Dit kun je op heel veel manieren doen. Differentiëren op prijs, productnaam of productdesign kennen we wel, maar heb je er wel eens gedacht om je te onderscheiden op het gebied van:
We gaven het al aan; je onderscheidend vermogen bepalen is geen eenvoudige invuloefening. Het raakt de kern van je organisatie en houdt verband met hoe je communiceert, je opstelt en handelt in de markt. Bij De Merkenbouwers beginnen we onze werkzaamheden voor de klant dan ook vaak met diverse gesprekken en brainstormsessies. Zo gaan we onder andere opzoek naar de kernwaarden en het onderscheidend vermogen van de organisatie en nemen dit als vertrekpunt voor alles wat we ontwikkelen.
Interesse in een gesprek of brainstorm met De Merkenbouwers? Stuur ons een mail en wij nemen contact met je op om een afspraak te plannen. Kijken we binnenkort samen naar jouw onderscheidend vermogen.
Nelien
Je kunt je op veel verschillende manieren onderscheiden. Uniek zijn betekent dat je opzoek moet gaan naar iets wat jou anders maakt dan anderen. Dit kan op bedrijf-, merk- of productniveau. Wat je ook kiest, het belangrijkste hierbij is dat het een relevant en geloofwaardig is voor je klant. Je moet jouw unieke element kunnen onderbouwen en bewijzen. Bijvoorbeeld door contentmarketing; waarin je op consistente wijze in alle mogelijke communicatie jouw onderscheidend vermogen naar voren laat komen.
Dit kun je op heel veel manieren doen. Differentiëren op prijs, productnaam of productdesign kennen we wel, maar heb je er wel eens gedacht om je te onderscheiden op het gebied van:
- Service; je levert niet alleen je product of dienst, maar biedt daarnaast een excellente service.
- Trends; je speelt met je product of dienst in op trends en ontwikkelingen. Denk aan bijv. duurzaamheid; groene energie, Tesla.
- Specialisme; je bent specialist, één product, één voordeel, één boodschap.
- Klantgerichtheid; je levert maatwerk; je ontwikkelt je producten en diensten op maat voor je klanten.
- Emotie; van sociale beïnvloeding (‘experts raden dit aan…’ of ‘andere kochten ook’) tot emotionele meerwaarde, ook op emotioneel vlak kun je je producten, diensten of merk onderscheiden.
We gaven het al aan; je onderscheidend vermogen bepalen is geen eenvoudige invuloefening. Het raakt de kern van je organisatie en houdt verband met hoe je communiceert, je opstelt en handelt in de markt. Bij De Merkenbouwers beginnen we onze werkzaamheden voor de klant dan ook vaak met diverse gesprekken en brainstormsessies. Zo gaan we onder andere opzoek naar de kernwaarden en het onderscheidend vermogen van de organisatie en nemen dit als vertrekpunt voor alles wat we ontwikkelen.
Interesse in een gesprek of brainstorm met De Merkenbouwers? Stuur ons een mail en wij nemen contact met je op om een afspraak te plannen. Kijken we binnenkort samen naar jouw onderscheidend vermogen.
Nelien

Meer weten?
De Merkenbouwers besteedt veel aandacht aan het inventariseren van uw wensen, doelstellingen en verwachtingen. Ons team biedt een luisterend en kritisch oor. Op basis daarvan kunnen we uw organisatie ondersteunen en helpen om de kernwaarden en kenmerken zichtbaar te maken voor uw doelgroep.
U bent natuurlijk altijd van harte welkom bij ons op kantoor voor een kennismaking.
U bent natuurlijk altijd van harte welkom bij ons op kantoor voor een kennismaking.
Gerelateerd aan dit artikel