nieuws en inspiratie
Thought Leadership; wat is het & wat kan ík er mee?
Er zijn van die dagen dat je continue dezelfde termen voorbij hoort komen. Op willekeurige plekken. In willekeurige gesprekken. Thought Leadership is er voor mij zo een. Iedereen heeft het er over en noemt het te pas en te onpas; voor mij een reden om eens uit te zoeken wat het nou precies is en wat kunnen we er eigenlijk mee?
Thought Leadership; wat is het?
Het concept van Thought Leadership, binnen een marketingstrategie, gaat uit van inhoudelijke kennis op een specifiek vakgebied. Bedrijven en organisaties proberen een autoriteit te worden op bepaalde kennisgebieden. Ze brengen deze kennis over naar prospects en klanten. Geen platte proposities of lege communicatiecampagnes maar strategisch en duurzaam communiceren vanuit inhoud. Thought Leadership is nauw verbonden met content marketing. Het doel is om alle medewerkers binnen het bedrijf aan te sporen hun kennis (inhoudelijke informatie waar de prospect/klant direct mee geholpen is) op het specifieke onderwerp te delen met buitenwereld zodat de onderneming laat zien dat zij de markt kennen, de behoeften van de klant begrijpen en weten wat er speelt.
Kortom, communiceren vanuit de inhoud. Laat zien op welk gebied jij een autoriteit bent en claim die plek binnen de markt door consistent over dit onderwerp te communiceren.
Thought Leadership; wat kan ik er mee?
Vraag je eerst af of Thought Leadership aansluit bij de huidige marketingstrategie. Thought Leadership verkrijgen vergt veel inspanning van de gehele organisatie. Je hebt iedereen binnen de organisatie nodig om interessante content te creëren. Van filmpjes tot inhoudelijke artikelen, vlogs en blogs tot whitepapers en webinars; de diversiteit aan uitingen is belangrijk en zorgt ervoor dat de boodschap op verschillende manieren bij de ontvanger terecht komt. Doe niet zomaar wat; ga gedegen te werk en ga aan de slag met een contentstrategie. Welke content is nu al beschikbaar en interessant om te delen (en mag met de buitenwereld gedeeld worden), wie beschikt er over deze content, hoe kunnen we deze content aantrekkelijk naar buiten brengen (niet alles leent zich voor een artikel en andersom is beeld soms sterker dan tekst)? Via welke kanalen gaan we wat naar buiten brengen? Schiet niet met hagel, maar maak een contentplanning en ga gedegen te werk. Analyseer en meet je resultaten. Hoeveel clicks, opens en likes levert je artikel, blog of vlog op? Hoe vaak is de whitepaper gedownload? Door goed te monitoren kun je je strategie bijschaven en zo optimaliseren voor de beste resultaten. Het inzetten van inhoud is ‘hot’ en levert je, wanneer je het goed doet, ook nog eens meer business. Het proberen waard, toch?
Al lezende; ben je er al uit? Op welk vakgebied ga jij Thought Leadership verwerven?
Nelien
Thought Leadership; wat is het?
Het concept van Thought Leadership, binnen een marketingstrategie, gaat uit van inhoudelijke kennis op een specifiek vakgebied. Bedrijven en organisaties proberen een autoriteit te worden op bepaalde kennisgebieden. Ze brengen deze kennis over naar prospects en klanten. Geen platte proposities of lege communicatiecampagnes maar strategisch en duurzaam communiceren vanuit inhoud. Thought Leadership is nauw verbonden met content marketing. Het doel is om alle medewerkers binnen het bedrijf aan te sporen hun kennis (inhoudelijke informatie waar de prospect/klant direct mee geholpen is) op het specifieke onderwerp te delen met buitenwereld zodat de onderneming laat zien dat zij de markt kennen, de behoeften van de klant begrijpen en weten wat er speelt.
Kortom, communiceren vanuit de inhoud. Laat zien op welk gebied jij een autoriteit bent en claim die plek binnen de markt door consistent over dit onderwerp te communiceren.
Thought Leadership; wat kan ik er mee?
Vraag je eerst af of Thought Leadership aansluit bij de huidige marketingstrategie. Thought Leadership verkrijgen vergt veel inspanning van de gehele organisatie. Je hebt iedereen binnen de organisatie nodig om interessante content te creëren. Van filmpjes tot inhoudelijke artikelen, vlogs en blogs tot whitepapers en webinars; de diversiteit aan uitingen is belangrijk en zorgt ervoor dat de boodschap op verschillende manieren bij de ontvanger terecht komt. Doe niet zomaar wat; ga gedegen te werk en ga aan de slag met een contentstrategie. Welke content is nu al beschikbaar en interessant om te delen (en mag met de buitenwereld gedeeld worden), wie beschikt er over deze content, hoe kunnen we deze content aantrekkelijk naar buiten brengen (niet alles leent zich voor een artikel en andersom is beeld soms sterker dan tekst)? Via welke kanalen gaan we wat naar buiten brengen? Schiet niet met hagel, maar maak een contentplanning en ga gedegen te werk. Analyseer en meet je resultaten. Hoeveel clicks, opens en likes levert je artikel, blog of vlog op? Hoe vaak is de whitepaper gedownload? Door goed te monitoren kun je je strategie bijschaven en zo optimaliseren voor de beste resultaten. Het inzetten van inhoud is ‘hot’ en levert je, wanneer je het goed doet, ook nog eens meer business. Het proberen waard, toch?
Al lezende; ben je er al uit? Op welk vakgebied ga jij Thought Leadership verwerven?
Nelien

Meer weten?
De Merkenbouwers besteedt veel aandacht aan het inventariseren van uw wensen, doelstellingen en verwachtingen. Ons team biedt een luisterend en kritisch oor. Op basis daarvan kunnen we uw organisatie ondersteunen en helpen om de kernwaarden en kenmerken zichtbaar te maken voor uw doelgroep.
U bent natuurlijk altijd van harte welkom bij ons op kantoor voor een kennismaking.
U bent natuurlijk altijd van harte welkom bij ons op kantoor voor een kennismaking.
Gerelateerd aan dit artikel
Geen gerelateerd artikel gevonden...